جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play
خرید واکسن گارداسیل خارجی با بهترین قیمت + پرداخت در محل

واکسن گارداسیل امتحان خود را پس داده و به طور قابل توجهی ویروس اچ پی وی را سرکوب می‌کند. پس از خرید واکسن گارداسیل و تزریق آن، با خیال راحت از رابطه با شریک جنسی خود لذت ببرید و استرس دچار شدن به بیماری های جنسی و حتی سرطان دهانه رحم را از خود دور کنید.

سارا صاحبی
اسکن هسته ای قلب چیست
اسکن هسته ای قلب چیست و چگونه انجام می‌شود

اسکن هسته ای قلب یک آزمایش بی خطر و موثر، به ویژه برای افرادی است که علائم بیماری قلبی مانند درد قفسه سینه یا تنگی نفس را دارند، اما در آزمایش‌های سنتی مانند الکتروکاردیوگرام (ECG) یا تست استرس نتایج طبیعی را نشان می‌دهند. در ادامه این مقاله از مجله سلامت، درباره اینکه اسکن هسته ای قلب چیست و چگونه انجام می‌شود و کاربردهای آن چیست، صحبت خواهیم کرد.

میلاد توکلی
علل تنگی نفس و روش های درمان آن

اگر تا کنون در شرایطی قرار گرفته‌اید که احساس ناتوانی در نفس کشیدن کنید، شرایطی را تجربه کرده‌اید که از نظر پزشکی به آن تنگی نفس می‌گویند. این عارضه گاهی می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل جدی در سلامت ریه‌ها یا قلب باشد. اما گاهی هم در اثر یک تمرین شدید ورزشی یا فعالیت شدید بدنی در هوای گرم هم ایجاد می‌شود. نفس تنگی به تنهایی یک بیماری نیست، بلکه اغلب علامت هشداری از یک عارضه پزشکی خاص است که نیاز به پیگیری و درمان دارد. اگر در این زمینه به راهنمایی پزشکی نیاز دارید می‌توانید از سامانه مشاوره آنلاین حال استفاده کنید.

سارا صاحبی
ضربان قلب
ضربان قلب نرمال و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

حتما شما هم (حداقل در فیلم‌ها) مشاهده کرده‌اید که برای بررسی زنده بودن یک فرد، نبض او را چک می‌کنند. نبض همان تعداد دفعاتی است که قلب در هر ۶۰ ثانیه می‌تپد یا منقبض می‌شود. به این عمل که مهم‌ترین علامت حیاتی بدن انسان است، ضربان قلب یا پالس می‌گویند. تعداد این ضربان در اشخاص مختلف و با توجه به وضعیتی که در آن قرار دارند (فعالیت بدنی، استراحت، خواب و...) متفاوت است. هر چه بدن در شرایطی قرار گیرد که به اکسیژن بیشتری نیاز داشته باشد، ضربان قلب بالاتر خواهد رفت. اگر به مشاوره پزشکی در این زمینه نیاز دارید، می‌توانید از مشاوره آنلاین حال استفاده کنید و یا با دکتر قلب آنلاین به صورت تلفنی، چت متنی و یا تماس تصویری گفتگو کنید.

سارا صاحبی
آریتمی قلبی
آریتمی قلبی و عوامل ایجادکننده آن را بشناسید

آریتمی قلبی که تحت عنوان دیسریتمی هم شناخته می‌شود، شامل ریتم و ضربان نامنظم قلب است. این وضعیت زمانی روی می‌دهد که تکانه‌های الکتریکی هماهنگ کننده ریتم قلب، خیلی سریع‌تر یا آهسته‌تر بوده و یا ریتمی نامنظم ایجاد کنند. آریتمی معمولا در هنگام ورزش، هیجان، مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار یا داروهای خاص ایجاد می‌شود و اغلب بی‌خطر است. اما وجود آن تحت هر شرایطی می‌تواند توانایی افراد را تحت تاثیر قرار داده و باعث کمبود جریان خون و اکسیژن در مغز و سایر اندام‌ها شود. مزمن شدن بی‌نظمی ضربان قلب یا آریتمی ممکن است به یک عارضه جدی و نگران‌کننده تبدیل شده و گاهی نشان‌دهنده قلب ضعیف یا آسیب‌دیده باشد. برای مشورت با پزشکان متخصص در این زمینه از مشاوره آنلاین حال کمک بگیرید.

سارا صاحبی
عقیم کردن گربه
درباره عقیم کردن گربه و مزایا و معایب آن بیشتر بدانید

عقیم کردن گربه برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، فواید زیادی برای سلامتی گربه شما دارد و می‌تواند خطر برخی مشکلات مانند عفونت‌های رحم و سرطان بیضه و سینه را کاهش دهد. درواقع عقیم سازی گربه گامی حیاتی و مسئولیت‌پذیرانه برای حفظ سلامت پیشی کوچک شماست.

میلاد توکلی
اختلال شخصیت ضد اجتماعی
همه چیز درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی (ASPD)

اختلال شخصیت ضد اجتماعی یک مسئله روانی است که در آن فرد به درست یا غلط بودن اهمیتی نمی‌دهد و احساسات دیگران را نادیده می‌گیرد. این افراد برای اعمال خود احساس پشیمانی نمی کنند، به اثرات بد آسیب رساندن به دیگران اهمیتی نمی‌دهند و اغلب قانون را زیر پا می گذارند. آن‌ها ممکن است دروغ بگویند، رفتار خشونت آمیز داشته باشند، بدون فکر کردن، انتخاب های تکانشی داشته باشند و از مواد مخدر یا الکل استفاده کنند.در ادامه بیشتر با این اختلال آشنا خواهیم شد و راه های درمان آن را بررسی خواهیم کرد.

میلاد توکلی
درمان قوز گردن
درمان قوز گردن / همه راه های رفع قوز گردن

قوز گردن در صورت عدم درمان منجر به ناراحتی، درد و کاهش تحرک شما خواهد شد. پس درمان قوز گردن و انتخاب بهترین راهکار، می‌تواند یک اصل اساسی برای مقابله با این مشکل عمومی باشد. در این بخش از مجله سلامت، گزینه‌های درمانی موثر برای کیفوز گردن را بررسی می‌کنیم و در مورد استراتژی‌هایی برای بهبود وضعیت بدن، تسکین درد و جلوگیری از انحراف ستون فقرات صحبت می‌کنیم.

میلاد توکلی
سندرم گیلن باره
سندرم گیلن باره / آیا بیماری گیلن باره باعث مرگ میشود

سندرم گیلن باره (GBS) به نام پزشکان فرانسوی که برای اولین بار آن را در قرن بیستم توصیف کردند، نامگذاری شده است، در این بیماری، سیستم ایمنی به اشتباه به غلاف میلین، پوشش محافظ رشته های عصبی حمله می‌کند و در انتقال سیگنال‌ها بین مغز و بقیه بدن اختلال ایجاد می‌کند که منجر به بی‌حسی، سوزن سوزن شدن و در موارد شدید، مشکل در تنفس و حرکت می‌شود.

میلاد توکلی
آیا آمفیزم ریوی خطرناک است
آمفیزم ریه چیست / آیا آمفیزم ریوی خطرناک است؟

آمفیزم  ریه در اثر آسیب دائمی به ریه‌ها ایجاد می‌شود و نفس کشیدن را برای فرد سخت می‌کند. شایع‌ترین علت این آسیب سیگار کشیدن است، هرچند که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مواد شیمیایی یا آلاینده های محیطی نیز منجر به آمفیزم می‌شود.

میلاد توکلی